Sunday, December 25, 2011

Iktibar siri akhir.

Maaf sebab terlalu lama ambil mada untuk menyambong cerita ,bukan apa cuma menghormati pesanan tuan imam yang mengubat anak saya supaya bila dah baik nanti jangan sebut - sebut lagi atau ulang-ulang bila orang tanya sebab kata pak imam bila kita sebut-sebut cerita tu seolah-olah kita menyeru-nyeru ,menyebabkan dia boleh datang balek
Namun cuma saya nak kongsi perasaan sebagai seorang ibu bila menghadapi anak yang sakit begini.Pertama kita perlu kuat srmangat lebih dari orang lain,kita kena kental dan berani,supaya aura kekuatan semangat kita itu turut dirasai oleh anak kita dan juga makhlok laknatullah yang sedang berada dalam tubuh anak kita atau sesiapa pun yang terkena serangan jin atau syaitan.Jangan ada perasaan takut dalam diri kita kerana syaitan di beri kelebihan mengetahui kelemahan kita.Oleh kerana terlalu kasihan sedih melihat keadaan anak pada masa itu saya pegang kepala dia sambil mukanya mengadap pada saya lalu saya berkata"engkau pandang muka aku demi Allah aku tidak akan biarkan kau menang dan menyesatkan aku,kau silap orang dan aku akan pastikan engkau kalah ditangan aku ,kau pengecut tidak berani lawan berdepan kalau berana mari lawan secara berdepan" bukan cakap besar memang kita tidak layak merendah diri pada syaitan.Selepas saya cakap macam tu dia menundukkan mata dan wajahnya,biar pun yang berdepan itu anak kita tapi hakikatnya bukan dia.

Yang kedua rumah kita jangan ada bunyi-bunyian lain melainkan ayat-ayat quran samaada kita baca sendiri ataupun dari alat-alat alternativ,yang paling bagus kita baca sendiri.Azan hendaklah sentiasa ada terutama waktu-waktu masuk waktu ,mada anak saya sakit suami tidak sembahyang di masjid kami sembahyang jamaah tiap-tiap waktu di rumah,kalau suami tidak ada anak lelaki jadi imam,kalau tidak ada orang lelaki saya sendiri menjadi imam.Setiap dugaan Allah memang ada hikmahnya menjadikan kami sekeluarga rapat,dan mengubah kebiasaan kepada yang lebih positif.Kalau sebelum ini masing -masing sembahyang sendiri-sendiri dan jarang berjamaah kini bila sembahyang dirumah kami pastikan ia berjamaah.

Yang ketiga yang paling penting sebagai orang paling hampir dan sentiasa ada bersamanya maka kita sendiri yang mesti mengambil langkah pro aktiv merawat anak kita sendiri dengan ayat -ayat perubatan alquran.pengalaman saya bila kita bawa jumpa berjumpa dengan ustaz - ustaz nampaklah perubahan dua tiga hari lepas tu dia mula balik buat perangai,bawak jumpa ustaz baik dua tiga hari.Masa saya berulang-alik kehospital kuantan saya sempat singgah di kedai buku dan terjumpa satu buku manzil yang diterbitkan oleh madradah zubaidiyyah,merbok kedah,selain doa-doa ia ada menyusun surah-surah khas untuk menghalau dan membakar syaitan memang banyak membantu saya .Di sini saya nak promo buku tu carilah sebab ia dijual untuk tabung pondok tersebut.Pengalaman saya ia memang menjadi.
Alhamdulillah seorang kawan mencadangkan saya cuba berubat dengan ustaz Munif (terima kasih ustaz) yang menggunakan rotan untuk rawatan,kalau ikutkan memang kasihan bila tenguk anak terjerit -jerit kena rotan tapi demi untuk menyembohkan dia saya keraskan hati walaupun simpati.Ustaz rotan sikit je tapi kesan lebamnya macam orang kena tumbok.Selepas tu Alhamdulillah dia jadi bertambah baik sampai sekarang.

Cuma nak ceritanya sebelum ustaz rotan saya telah menggunakan ayat-ayat yang disusun oleh ustaz pondok tu setiap waktu selepas sembahyang.Masa anak saya sakit saya melakukan home work sikit dengan membeli buku-buku dan cd ustaz Ismail Kamus dan ustaz Haron din dua pengamal perubatan Islam yang memang telah dikenali ramai,dalam salah satu cd ustaz Ismail kamus yang menarik perhatian saya katanya“Saka ni memang payah sembuh tapi kalau kita boleh serang dia pagi petang sing malam dia pun tidak tahan juga“. Atas dasar itulah saya merawat sendiri menggunakan ayat perubatan dari buku yang saya beli.Setiap lepas sembahyang saya akan suruh dia baring kemudian pegang kepalanya dan bacakan ayat -ayat dekat telinganya .Saya tidak belajar cuma mengikut perbuatan ustaz-ustaz yang merawat anak saya.Namun mungkin pada masa itu kita memang bulat berserah pada Allah sementelah kita sebagai ibu yang betul -betul ikhlas sepenuh hati mengharap kesembuhan anak kita sendiri maka ia lagi cepat berkesan.Apa yang saya buat betul-betul ikut apa yang ustaz buat ,setelah habis baca ayat-ayat saya picit jari,jemari kaki dia memang dia terjerit-jerit cuma Alhamdulillah yang merasuk dia bukan jenis agresif atau kuat melawan,kemudian urut perut dia sebab ustaz Ismail kamus kata syaitan suka duduk dekat peranakkan atau rahim wanita ,memanglah dia akan terjerit -jerit juga,urutlah sehingga habis ke kepala kemudian dari hujung kaki balakang hinggalah ke kepala juga

Ada masanya saya suruh dia sendiri baca ayat-ayat itu dan pafa mulanya dia memang tidak dapat baca,bila mula baca je dia dah menggigil dan rebah,saya memang dah stand by duduk belakang akan sambut dan saya pulak akan teruskan bacaan itu.Selalu bila dia baca sendiri ,saya akan duduk belakang bila dia sedang baca saya akan tekan perut dan bawah ketiak dia ,hari-hari saya buat begitu ,pernah sekali memang berlawan dengan dia ,dia marah sebab saya nak tekan bawah ketiak dia,dia bangun nak lari saya rempuh dari belakang sampai dia jatuh,satu lagi syaitan ni pandai bila dia dah sakit dia akan menangis dan merayu kita,dia akan menangis sambil berkata "mak sakit mak ini hafizah anak mak ,sakit”,tapi saya buat tak peduli aja,dalam masa yang sama saya pujuk dia supaya keluar selalu saya kata" aku tak kacau kau tapi k yang kacau anak aku kalau kau tak nak sakit kau kena keluar".Begitulah setiap hari dan saya sendiri nampak dia makin lemah ,malam tidur dibantu ubat tidur yang diberi doktor dia tidur lena dulu walau pun makan ubat tidur tengah malam dia akan jaga dan payah tidur semula memang betul bila kita serang pagi petang siang malam dia tidak tahan,akhirnya bila ura-ura kita nak panggil ustaz Muniz dan pada malam ustaz Munif datang dia berbaring disebelah saya sementara menunggu ustaz dia beritahu saya dengan suara yang lemah "mak kak teh dah tak tahan kak teh nak mengalahlah,ya Allah betul ke apa yang aku dengar lalu aku jawap "eloklah tu kalau tak mau sakit keluarlah tinggalkan hafizah”.Dia pun bangun menuju kedapur,pada masa yang sama ustaz pun sampai,tiba-tiba je dia bertaici,sampai ustaz pun terkejut tenguk dia,saya pun cakap dia nak lawan ustaz kot,memanglah kadang -kadang ada gak yang lucunya duduk ngan orang macam ni.Begitulah dengan sentuhan rotan ,saya nampak dia makin baik hingga knii.Namun amalan dan ayat-ayat masih di amalkan bukan setakat dia sorang tapi kami semua seluruh keluarga mengamalkanya untuk perlindungan sehingga akhir hayat.Saya telah membeli banyak buku tersebut dan di agih-agihkan pada semua anak-anak sedara yang perempuan.Moga tidak ada lagi yang terkena rasukkan,InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment