Sunday, December 16, 2012

Azam ku perbaharui semula

Setelah sekian lama tidak menulis entah apa alasanya pun tidak bisa untuk ku ungkapkan.Sewajarnyalah aku tidak menyatakan alasan kerana alasan memang banyak dan boleh di cipta,memang pun tidak perlu alasan kerana tidak ada keperluan untuk adanya alasan.Menulis bukan kerana sesiapa tapi untuk sekadar mencari kepuasan hati, pengisian waktu, perkongsian ilmu dan mmaklumat,pandangan, pendapat,namun dalam amalan jika tidak ada niat maka ia akan menjadi sia- sia disisi Allah yang maha pemurah yang sentiasa membuka ruang hambanya untuk mendapat pahala yang bakal di pergunakan di alam akhirat kelak. Maka sewajarnyalah aku mengikhlaskan niat ku untuk Allah semata-mata,mudah-mudahan apa yang aku nukilkan ini mampu dikongsikan bersama pada sesiapa yang sudi nembacanya, jika ada yang boleh dijadikan tauladan ambillah dan mana yang boleh di kongsikan kongsilah terpulanglah pada orang yang membaca apa yang mereka fikirkan. Bagi diriku hanya berdoa apa yang terbaik mudah-mudahan tulisan aku juga mampu mendatangkan manafaat, dan mudah-mudahan aku juga mampu menyumbang dalam dakwah melalui tulisan yang mungkin tidak sebaik orang lain,namun yang penting sekurang-kurangnya aku berusaha mengikut kemampuan yang aku ada. Kekangan masa juga terkadang melemahkan atau membantutkan semangat ku untuk menulis InsyaAllah aku berazam untuk tidak terleka lagi dan berusaha menguntukakan maaa untuk menulis walaupun sibuk. Ya allah pemudahkanlah dan bantulah aku dengan memberi kekuatan dan kelapangan waktu untuk menulis.Amin moga tempat ini akan bersih dan tidak bersawang lagi.

No comments:

Post a Comment